Νέα επιστημονική μελέτη δείχνει ότι το παιχνίδι με κούκλες οδηγεί τα παιδιά να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση


ΝΕΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΚΟΥΚΛΕΣ ΟΔΗΓΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ
ΑΝΑΠΤΥΞΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

Η Barbie® και νευροεπιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ συνεργάστηκαν σε μια νέα επιστημονική μελέτη, η οποία για πρώτη φορά χρησιμοποιεί τη νευροαπεικόνιση ως βάση για την εξερεύνηση των επιδράσεων του παιχνιδιού με κούκλες

  • Τα στοιχεία της μελέτης δείχνουν ότι το παιχνίδι με κούκλες ενεργοποιεί περιοχές του εγκεφάλου οι οποίες σχετίζονται με την επεξεργασία των κοινωνικών πληροφοριών και την ενσυναίσθηση, εύρημα που υποδηλώνει ότι το παιχνίδι με κούκλες οδηγεί τα παιδιά να εξασκούν, να χρησιμοποιούν και να εκτελούν αυτές τις δεξιότητες ακόμη και όταν παίζουν μόνα τους.
  • Άλλα ευρήματα δείχνουν ότι το παιχνίδι με κούκλες κατευθύνει τα παιδιά να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση και δεξιότητες επεξεργασίας κοινωνικών πληροφοριών περισσότερο από το ατομικό παιχνίδι με tablet, ακόμα και όταν παίζουν μόνα τους.
  • Προκειμένου να κατανοήσει τη σημασία της επιστημονικής μελέτης, η Barbie ανέθεσε σε ανεξάρτητο οργανισμό τη διεξαγωγή μιας παγκόσμιας δημοσκόπησης/έρευνας που διεξήχθη σε 22 χώρες, στην οποία συμμετείχαν 15.000 γονείς. Η έρευνα έδειξε ότι το 91% των γονέων κατατάσσουν την ενσυναίσθηση ως βασική κοινωνική δεξιότητα που θα ήθελαν να αναπτύξει το παιδί τους, αλλά μόνο το 26% γνώριζε ότι το παιχνίδι με κούκλες μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων του παιδιού τους.
  • Σήμερα, η Barbie εγκαινιάζει έναν διαδικτυακό κόμβο με πληροφορίες, ευρήματα και εκπαιδευτικό υλικό για γονείς, τους φροντιστές και τα παιδιά, που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων επεξεργασίας κοινωνικών πληροφοριών σύμφωνα με την κορυφαία ειδικό στην ενσυναίσθηση, συγγραφέα και εκπαιδευτική ψυχολόγο, Δρ. Michele Borba.
  • ΛΟΝΔΙΝΟ, Ηνωμένο Βασίλειο 1 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2020 (NASDAQ: MAT): Σήμερα, η Barbie® και μια ομάδα νευροεπιστημόνων από το Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ ανακοινώνει τα ευρήματα μιας νέας επιστημονικής μελέτης που διεξήχθη χρησιμοποιώντας τη νευροεπιστήμη για πρώτη φορά ώστε να εξερευνήσει τον θετικό αντίκτυπο που έχει το παιχνίδι με κούκλες στα παιδιά, φέρνοντας στο φως νέα στοιχεία ότι το παιχνίδι με κούκλες ενεργοποιεί περιοχές του εγκεφάλου, οι οποίες επιτρέπουν στα παιδιά να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση και δεξιότητες επεξεργασίας κοινωνικών πληροφοριών, ακόμη και όταν παίζουν μόνα τους.

Τους τελευταίους 18 μήνες, η επίκουρη καθηγήτρια Δρ. Sarah Gerson και οι συνάδελφοί της στο Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ στο Κέντρο Επιστήμης της Ανθρώπινης Ανάπτυξης έχουν χρησιμοποιήσει την τεχνολογία της νευροαπεικόνισης για να παρέχουν τις πρώτες ενδείξεις σχετικά με τα οφέλη που αποφέρει το παιχνίδι με κούκλες σε επίπεδο εγκεφάλου. Μέσω της παρακολούθησης της εγκεφαλικής δραστηριότητας 33 παιδιών* ηλικίας μεταξύ 4 και 8, καθώς έπαιζαν με μια σειρά από κούκλες Barbie, η ομάδα διαπίστωσε ότι η οπίσθια άνω κροταφική αύλακα (pSTS), μια περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με την επεξεργασία των κοινωνικών πληροφοριών όπως η ενσυναίσθηση, ενεργοποιήθηκε ακόμα και όταν το παιδί έπαιζε μόνο του. Τα οφέλη του ατομικού παιχνιδιού με κούκλες αποδείχθηκαν ίδια τόσο για τα αγόρια όσο και για τα κορίτσια.

Η Δρ. Gerson εξηγεί: «Πρόκειται για ένα εντελώς νέο εύρημα. Χρησιμοποιούμε αυτήν την περιοχή του εγκεφάλου όταν σκεφτόμαστε άλλους ανθρώπους, ειδικά όταν σκεφτόμαστε τις σκέψεις ή τα συναισθήματα ενός άλλου ατόμου. Το παιχνίδι με κούκλες ενθαρρύνει τα παιδιά να δημιουργήσουν τους δικούς τους φανταστικούς μικρόκοσμους, σε αντίθεση, λόγου χάρη, με τα παιχνίδια που απαιτούν την επίλυση προβλημάτων ή τις κατασκευές παιχνιδιών. Ενθαρρύνει τα παιδιά να σκέφτονται για άλλους ανθρώπους και πώς μπορούν να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Το γεγονός ότι είδαμε την pSTS να είναι ενεργή στην επιστημονική μελέτη, μας δείχνει ότι το παιχνίδι με τις κούκλες τα βοηθάει να εξασκήσουν μερικές από τις κοινωνικές δεξιότητες που θα χρειαστούν στη μετέπειτα ζωή. Επειδή αυτή η περιοχή του εγκεφάλου έχει αποδειχθεί ότι παίζει παρόμοιο ρόλο στην υποστήριξη της ενσυναίσθησης και της επεξεργασίας κοινωνικών πληροφοριών σε έξι ηπείρους, τα ευρήματα αυτά είναι πιθανό να ισχύουν ανεξαρτήτως για κάθε χώρα».

Για τη συλλογή των δεδομένων για την επιστημονική μελέτη, το παιχνίδι των παιδιών χωρίστηκε σε διαφορετικά τμήματα, έτσι ώστε η ομάδα του Κάρντιφ να καταγράψει τη δραστηριότητα του εγκεφάλου που σχετίζεται με κάθε διαφορετικό είδος παιχνιδιού ξεχωριστά: ατομικό παιχνίδι με κούκλες, παιχνίδι με κούκλες μαζί με ένα άλλο άτομο (Βοηθός Έρευνας), ατομικό παιχνίδι με tablet και παιχνίδι με tablet μαζί με άλλο άτομο (Βοηθός Έρευνας).

Οι κούκλες που χρησιμοποιήθηκαν περιελάμβαναν ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών σειρών Barbie (οικογένεια, καριέρα, σπίτι και ζωάκια) με όλες τις κούκλες και τις σειρές Barbie να επιστρέφονται στις αρχικές τους θέσεις προτού κάθε παιδί ξεκινήσει τη δοκιμή του για να εξασφαλιστεί η συνοχή της εμπειρίας. Το παιχνίδι με tablet πραγματοποιήθηκε χρησιμοποιώντας παιχνίδια που επιτρέπουν στα παιδιά να αλληλεπιδρούν με το ελεύθερο και δημιουργικό παιχνίδι (αντί για παιχνίδια βάσει κανόνων ή στόχων) για να υπάρχει μια συγκριτική εμπειρία παιχνιδιού.

Τα ευρήματα της επιστημονικής μελέτης δείχνουν ότι όταν τα παιδιά έπαιζαν μόνα τους με κούκλες, είχαν τα ίδια επίπεδα ενεργοποίησης της pSTS όπως και όταν έπαιζαν με άλλους. Ένα άλλο εύρημα της επιστημονικής μελέτης είναι ότι όταν τα παιδιά έπαιζαν μόνα τους παιχνίδια με το tablet, υπήρχε μικρότερη ενεργοποίηση της pSTS, παρόλο που τα παιχνίδια περιελάμβαναν ένα σημαντικό δημιουργικό στοιχείο.

Προκειμένου να κατανοήσει τη σημασία της επιστημονικής μελέτης, η Barbie ανέθεσε σε ανεξάρτητο οργανισμό τη διεξαγωγή μιας παγκόσμιας δημοσκόπησης/έρευνας**, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 15.000 γονείς παιδιών σε 22 χώρες. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το 91% των γονέων χαρακτήρισε την ενσυναίσθηση ως βασική κοινωνική ικανότητα που θα ήθελαν να αναπτύξει το παιδί τους, αλλά μόνο το 26% γνώριζε ότι το παιχνίδι με κούκλες θα μπορούσε να βοηθήσει το παιδί τους να αναπτύξει αυτές τις δεξιότητες. Κατά τη διάρκεια της περιόδου παραμονής στο σπίτι , οι γονείς ανησυχούν όλο και περισσότερο αν το παιδί τους αναπτύσσει δεξιότητες κοινωνικής ανάπτυξης, με περισσότερα από τα δύο τρίτα (70%) να δηλώνουν ότι ανησυχούν για το πώς αυτή η απομόνωση μπορεί να επηρεάσει το παιδί τους και πώς το παιδί τους αλληλεπιδρά με άλλους. Παρομοίως, το 74% των γονέων είναι πιο πιθανό να ενθάρρυνε το παιδί τους να παίξει με ένα παιχνίδι, αν γνώριζαν ότι ήταν αποδεδειγμένο ότι αυτό το παιχνίδι συμβάλλει στην ανάπτυξη των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων του παιδιού, όπως η ενσυναίσθηση.

«Ως εταιρεία με ηγετική θέση στην κατηγορία των κουκλών, γνωρίζαμε πάντα ότι το παιχνίδι με κούκλες έχει θετικό αντίκτυπο στα παιδιά, αλλά μέχρι τώρα, δεν είχαμε νευροεπιστημονικά δεδομένα που να αποδεικνύουν αυτά τα οφέλη», λέει η Lisa McKnight, SVP and Global Head of Barbie and Dolls της Mattel. «Τα ευρήματα αυτής της επιστημονικής έρευνας τονίζουν ότι το παιχνίδι με κούκλες, όπως η Barbie, έχει θετικά οφέλη στην προετοιμασία των παιδιών για το μέλλον μέσω της καλλιέργειας των κοινωνικών δεξιοτήτων όπως η ενσυναίσθηση. Καθώς συνεχίζουμε να εμπνέουμε το απεριόριστο δυναμικό κάθε παιδιού, είμαστε περήφανοι που παρέχουμε κούκλες που ενθαρρύνουν δεξιότητες που γνωρίζουμε ότι εκτιμούνται ιδιαίτερα από τους γονείς και είναι καθοριστικοί παράγοντες για τη μελλοντική συναισθηματική, ακαδημαϊκή και κοινωνική επιτυχία των παιδιών».

Η Barbie θα παρουσιάσει αυτά τα ευρήματα σε έναν διαδικτυακό κόμβο, το Barbie.com/el-gr/benefitsofdollplay, με πολύ υλικό, πληροφορίες και ιδέες για τους γονείς, τους φροντιστές παιδιών και τα παιδιά, προκειμένου να τους βοηθήσει να βελτιώσουν και να εφαρμόσουν τις δεξιότητες επεξεργασίας κοινωνικών πληροφοριών. Αυτό το υλικό έχει αναπτυχθεί παράλληλα με την κορυφαία ειδικό στην ενσυναίσθηση, συγγραφέα και εκπαιδευτική ψυχολόγο,, Δρ. Michele Borba.

Σύμφωνα με την Michele Borba: «Τα τελευταία επιστημονικά ευρήματα από το Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ και την Barbie είναι εντυπωσιακά και σχετίζονται τόσο πολύ με την εποχή στην οποία ζούμε, δεδομένης της περιορισμένης κοινωνικής αλληλεπίδρασης που μπορούν να έχουν τα παιδιά μας. Έχει αποδειχθεί ότι τα παιδιά που έχουν αναπτύξει την ενσυναίσθηση και κοινωνικές δεξιότητες νωρίς στη ζωή τους παίρνουν καλύτερους βαθμούς, δεν εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο και κάνουν πιο υγιείς επιλογές συνολικά. Επιπλέον, είναι πιο πιθανό τα συμπονετικά παιδιά να υπερασπιστούν ένα παιδί που δέχεται εκφοβισμό και να προσπαθήσουν να εμπλακούν και να διευθετήσουν τη σύγκρουση. Είναι αξιοσημείωτο και χρήσιμο για τους γονείς να κατανοήσουν ότι τα παιδιά μπορούν να αναπτύξουν αυτές τις δεξιότητες μέσω του παιχνιδιού με κούκλες, όπως η Barbie».

Τα αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύονται σήμερα στο επιστημονικό περιοδικό Frontiers in Human Neuroscience με τον τίτλο «Exploring the Benefits of Doll Play through Neuroscience» «Εξερευνώντας τα οφέλη του παιχνιδιού με κούκλες μέσω της νευροεπιστήμης». Αναγνωρίζοντας ότι η συγκεκριμένη επιστημονική μελέτη είναι το πρώτο βήμα για την κατανόηση του θετικού αντικτύπου που επιφέρει το παιχνίδι με κούκλες, η Δρ. Sarah Gerson και η ομάδα του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ μαζί με την Mattel, δεσμεύτηκαν να διεξάγουν περαιτέρω νευροεπιστημονικές μελέτες το 2021.

Σημειώσεις για τους συντάκτες
* Η επιστημονική μελέτη διεξήχθη με 42 παιδιά (20 x αγόρια και 22 x κορίτσια) ηλικίας 4-8 ετών με πλήρη δεδομένα να καταγράφονται από 33 παιδιά.
** Έρευνα από την OnePoll τον Ιούλιο του 2020 σε 22 διαφορετικές χώρες, στην οποία συμμετείχαν 15.000 γονείς παιδιών ηλικίας από 3-10 ετών.

Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τη νευροεπιστημονική μελέτη
Για τη συλλογή των δεδομένων, η Δρ. Sarah Gerson και η ομάδα χρησιμοποίησαν μια νέα τεχνολογία νευροαπεικόνισης, τη Λειτουργική Φασματοσκοπία Εγγύς Υπερύθρου (fNIRS), η οποία καθιστά δυνατή τη σάρωση της δραστηριότητας του εγκεφάλου κατά την κίνηση των παιδιών. Η τεχνολογία περιλαμβάνει ένα καπέλο που φοριέται στο κεφάλι και επιτρέπει την ελευθερία κινήσεων. Οι δοκιμές διεξήχθησαν σε ελεγχόμενη αίθουσα δοκιμών. Το παιχνίδι των παιδιών χωρίστηκε σε διαφορετικά τμήματα, έτσι ώστε η ομάδα να καταγράψει τη δραστηριότητα του εγκεφάλου που σχετίζεται με κάθε διαφορετικό είδος παιχνιδιού ξεχωριστά: ατομικό παιχνίδι με κούκλες, παιχνίδι με κούκλες μαζί με ένα άλλο άτομο (Βοηθός Έρευνας), ατομικό παιχνίδι με tablet και παιχνίδι με tablet μαζί με άλλο άτομο (Βοηθός Έρευνας). Οι κούκλες που χρησιμοποιήθηκαν περιελάμβαναν ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών σειρών Barbie (οικογένεια, καριέρα, σπίτι και ζωάκια) με όλες τις κούκλες και τις σειρές Barbie να επιστρέφονται στις αρχικές τους θέσεις προτού κάθε παιδί ξεκινήσει τη δοκιμή του για να εξασφαλιστεί η συνοχή της εμπειρίας. Το παιχνίδι με tablet πραγματοποιήθηκε χρησιμοποιώντας τα παιχνίδια Toca Boca και Dr Panda. Και τα δύο επιλέχθηκαν για να επιτρέψουν στα παιδιά να ασχοληθούν με το ελεύθερο και δημιουργικό παιχνίδι (αντί για παιχνίδια βάσει κανόνων ή στόχων) για την παροχή μιας συγκριτικής εμπειρίας παιχνιδιού με το παιχνίδι με κούκλες. Η επιτροπή δεοντολογικής αναθεώρησης της Σχολής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ ενέκρινε εκ των προτέρων όλες τις διαδικασίες της αναζήτησης υποψηφίων. Στη συνέχεια, συμμετείχαν και παιδιά από μια ομάδα οικογενειών στην περιοχή του Ηνωμένου Βασιλείου, οι οποίες στο παρελθόν είχαν δηλώσει ότι ενδιαφέρονται να συμμετέχουν σε έρευνες της Σχολής Ψυχολογίας του Κάρντιφ.
Σχετικά με το Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ

Το Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ έχει αναγνωριστεί από ανεξάρτητες κυβερνητικές αξιολογήσεις ως ένα από τα κορυφαία πανεπιστήμια διδασκαλίας και έρευνας της Βρετανίας. Είναι μέλος του Ομίλου Russell, ομίλου με τα πιο ενεργά στην έρευνα πανεπιστήμια στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το 2014, το Πλαίσιο Ερευνητικής Αριστείας (REF) κατέταξε το Πανεπιστήμιο στην 5η θέση στο Ηνωμένο Βασίλειο για ερευνητική αριστεία. Από το ακαδημαϊκό του προσωπικό δύο άτομα έχουν βραβευτεί με βραβείο Νόμπελ, συμπεριλαμβανομένου του νομπελίστα Ιατρικής το 2007, καθηγητή Sir Martin Evans. Ιδρύθηκε με Royal Charter το 1883. Σήμερα, το Πανεπιστήμιο συνδυάζει εντυπωσιακές σύγχρονες εγκαταστάσεις και μια δυναμική προσέγγιση στη διδασκαλία και την έρευνα. Το εύρος εμπειρογνωμοσύνης του Πανεπιστημίου περιλαμβάνει τα: College of Arts, Humanities and Social Sciences, College of Biomedical and Life Sciences και College of Physical Sciences and Engineering, μαζί με μια μακροχρόνια αφοσίωση στη δια βίου μάθηση.

Σχετικά με την Mattel
Η Mattel είναι μια κορυφαία στον κόσμο, εταιρεία παιδικής ψυχαγωγίας που ειδικεύεται στο σχεδιασμό και την παραγωγή ποιοτικών παιχνιδιών και καταναλωτικών προϊόντων. Δημιουργούμε καινοτόμα προϊόντα και εμπειρίες που εμπνέουν, διασκεδάζουν και αναπτύσσουν τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι. Προσελκύουμε τους καταναλωτές μας μέσα από το χαρτοφυλάκιο εμβληματικών franchise, όπως είναι η Barbie®, τα Hot Wheels®, το American Girl®, η Fisher-Price®, ο Thomas & Friends™, η Mega®, καθώς και άλλες δημοφιλείς μάρκες που είτε έχουμε στην κατοχή μας είτε αδειοδοτούμε σε συνεργασία με παγκόσμιες εταιρείες ψυχαγωγίας. Ο κατάλογός μας περιλαμβάνει υλικό ταινιών και τηλεόρασης, ηλεκτρονικά παιχνίδια, μουσική και ζωντανές εκδηλώσεις. Δραστηριοποιούμαστε σε 40 τοποθεσίες και πωλούμε προϊόντα σε περισσότερες από 150 χώρες σε συνεργασία με τις κορυφαίες εταιρείες λιανικής και τεχνολογίας παγκοσμίως. Από την ίδρυσή της το 1945, η Mattel είναι υπερήφανη που αποτελεί έμπιστο συνεργάτη στην εξερεύνηση του θαύματος της παιδικής ηλικίας και στην ενδυνάμωση των παιδιών, ώστε να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους. Επισκεφθείτε μας ηλεκτρονικά στο www.mattel.com.

 

 

Προηγούμενα Κατασκευή eshop και marketing: 5 τρόποι για να αυξήσετε τις ηλεκτρονικές σας πωλήσεις
Επόμενα ΘΕΟΝΗ Δελτίο Τύπου: Πηγή Ζωής για την Καρδίτσα